Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 7016009 kamoka

PASEK WIELOROWKOWY 6PK800 7016009 KAMOKA

7016009 PASEK WIELOROWKOWY 6PK800 KAMOKA
20.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7016009

producent:

KAMOKA

EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 800
Ilość żeber 6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PASEK WIELOROWKOWY 6PK800 7016009 KAMOKA

numery OEM:
BMW      11 28 7 795 036
BMW      9682237080
FIAT      55202379
FIAT      55202584
FIAT      71744463
FIAT      71746481
MAZDA      Y602-15-909
MAZDA      Y602-15-909A
MAZDA      Y60215909
MAZDA      Y60215909A
OPEL      3641684
PEUGEOT      1612162580
PEUGEOT      1635043080
PEUGEOT      5750.FT
PEUGEOT      5750.J0
PEUGEOT      5750E7
PEUGEOT      5750FS
PEUGEOT      5750FT
PEUGEOT      5750J0
PEUGEOT      5750VL
PEUGEOT      5750YP
PEUGEOT      5750ZF
PEUGEOT      9804491580
SUZUKI      17521-69K00
SUZUKI      1752169K00
TOYOTA      90916WX001
TOYOTA      SU001 A4949
TOYOTA      SU001A4949
VAUXHALL      3641684
VOLVO      30637504
FORD USA      1229548
FORD USA      1539585
FORD USA      4M5Q6C301CA
FORD USA      6M5Q6C301FA
MINI      11287795036
MINI      9682237080
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie PASEK WIELOROWKOWY 6PK800 7016009 KAMOKA w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.