Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 36 | |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 59,5 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 98 | |
Materiał osłony | Termoplast | |
nr EAN | 4014870387075 |
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału | 28 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 108 | |
Materiał osłony | Termoplast | |
Długość [mm] | 32 | |
nr EAN | 4014870571290 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | Od strony koła | |
Ciężar [kg] | 2,509 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 36 | |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 59 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 97 | |
Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny | |
Długość opakowania [cm] | 20,0 | |
Szerokość opakowania [cm] | 10,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 10,5 | |
nr EAN | 4056111040684 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | Od strony skrzyni biegów | |
Ciężar [kg] | 2,46 | |
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów | 28 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 108 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 107 | |
Rodzaj przegubu | Przegub tarczowy | |
Długość opakowania [cm] | 18,0 | |
Szerokość opakowania [cm] | 11,0 | |
Wysokość opakowania [cm] | 11,0 | |
nr EAN | 4056111061702 |
Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 36 | |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 59,50 | |
obrobiony mechanicznie | bez rowka w wewnętrznym elemencie | |
Średnica przegubu [mm] | 98,00 | |
Długość [mm] | 100 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubą | |
Wymiar gwintu | M16x1.5x77F | |
Materiał osłony | TPE (elastomer termoplastyczny) | |
Nowa część | ||
nr EAN | 4019064143789 |
Rodzaj przegubu | Przegub tarczowy | |
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów | 28 | |
obrobiony mechanicznie | bez rowka w wewnętrznym elemencie | |
Średnica przegubu [mm] | 108 | |
Długość [mm] | 31,5 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pokrywą | |
otwór Ø [mm] | 10,2 | |
Ilość otworów | 6 | |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 94 | |
Nowa część | ||
nr EAN | 4019064368205 |
Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 36 | |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 59,50 | |
obrobiony mechanicznie | bez rowka w wewnętrznym elemencie | |
Średnica przegubu [mm] | 98,00 | |
Długość [mm] | 1000 | |
Wymiar gwintu | M16x1.5 | |
Materiał osłony | TPE (elastomer termoplastyczny) | |
Nowa część | ||
nr EAN | 4019064372318 |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 | |
Specyfikacja | Inner groove | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 59,5 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 36 | |
Wymiar gwintu | M16x1,5 | |
Długość [mm] | 106 |
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów | 28 | |
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału | 28 | |
Długość [mm] | 32 |
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów | 28 | |
Długość [mm] | 32 |
Strona zabudowy | Od strony koła | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 36 | |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 | |
Średnica 1 [mm] | 28 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 59,5 | |
obrobiony mechanicznie | bez rowka w wewnętrznym elemencie | |
Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny | |
nr EAN | 5908242605180 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 59,5 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 36 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 98 | |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 | |
obrobiony mechanicznie | z rowkiem w elemencie wewnętrznym (wewnątrz) | |
nr EAN | 8032532108048 |
Strona zabudowy | Od strony koła | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 36 | |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 59,5 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 97,95 | |
Materiał | Termoplast | |
nr EAN | 5907558501544 |
Materiał | Guma | |
obrobiony mechanicznie | bez rowka w wewnętrznym elemencie | |
Wymiar gwintu | M16 x 1,5 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 36 | |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 59,5 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 97,9 | |
nr EAN | 8032747474624 |
Ciężar netto [g] | 1820 | |
nr EAN | 5908281400784 |
Ciężar netto [g] | 2439 | |
nr EAN | 5908281440520 |
Ciężar netto [g] | 2470 | |
nr EAN | 5908281416716 |
Ciężar netto [g] | 2660 | |
nr EAN | 5902048044389 |
Wymiar gwintu | M16x1.5 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 36 | |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 59,5 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 98 | |
Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny | |
obrobiony mechanicznie | z rowkiem w elemencie wewnętrznym (wewnątrz) | |
nr EAN | 7316573383314 |
Długość [mm] | 64,1 | |
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału | 28 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 108 | |
Rodzaj przegubu | Przegub tarczowy | |
obrobiony mechanicznie | z rowkiem w elemencie wewnętrznym (wewnątrz) | |
nr EAN | 7316576882159 |
Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 36 | |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 59,50 | |
obrobiony mechanicznie | bez rowka w wewnętrznym elemencie | |
Średnica przegubu [mm] | 98,00 | |
Długość [mm] | 100 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubą | |
Wymiar gwintu | M16x1.5x77F | |
Materiał osłony | TPE (elastomer termoplastyczny) | |
Nowa część | ||
nr EAN | 4019064036913 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z materiałami dodatkowymi | |
Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny | |
Wymiar gwintu | M16x1,5 | |
Materiał osłony | Termoplast | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z osłoną | |
Smarowanie | ze smarowaniem smarem | |
Strona zabudowy | Od strony koła | |
Długość [mm] | 106 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 36 | |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 59,5 | |
Ciężar [kg] | 2,483 | |
nr EAN | 4046001441738 |
Przegub napędowy jest odpowiedzialny w samochodzie za przekazanie napędu ze skrzyni biegów na koła samochodu. Jest on częścią półosi napędowej i zazwyczaj jest elementem wymiennym, niezależnie od samej półosi. Spotykane są także rozwiązania, które wykluczają demontaż samego przegubu i wówczas w przypadku jego awarii niezbędna jest wymiana całej półosi pojazdu. Takie sytuacje mogą spotkać np. użytkowników niektórych modeli aut francuskich.
Wyróżnia się przeguby zewnętrzne, montowane od strony koła, oraz przeguby napędowe wewnętrzne, montowane łączące skrzynię biegów z półosią napędową. Przeguby jak wcześniej już wspomniano, mają za zadanie przekazanie momentu obrotowego ze skrzyni biegów albo mostu napędowego na koła pojazdu, niezależnie od ugięcia wahaczy. To właśnie dzięki nim możliwe jest zastosowanie zawieszenia kół niezależnego od pozostałej części pojazdu. Każde koło może poruszać się w płaszczyźnie pionowej reagując na nierówności drogi i być przy tym jednocześnie cały czas napędzane.
Konstrukcja przegubu napędowego wymusza jego dobre smarowanie oraz szczególnie dobre zabezpieczenie przed wpływem warunków zewnętrznych. Takie zadanie spełnia osłona przegubu, wykonana zazwyczaj ze specjalnej gumy lub tworzywa sztucznego. Nader istotne jest to aby kontrolować stan osłony przegubu napędowego i w razie wykrycia jej nieszczelności szybko reagować i wymienić ja na nową. Dłuższa eksploatacja przegubu z uszkodzoną osłoną, może doprowadzić do przeniknięcia między współpracujące elementy przegubu wody i piasku, i w efekcie doprowadzić do przedwczesnego zużycia samego przegubu napędowego.
Na długość życia przegubu samochodowego wpływa także sposób jazdy kierowcy prowadzącego pojazd. Ekstremalne przeciążenia oraz holowanie większych ciężarów może prowadzić do szybszego zniszczenia przegubu napędowego. Jego pogarszający się stan objawia się charakterystycznym terkotaniem, słyszanym zwłaszcza przy dodawaniem gazu przy skręconych kołach samochodu.
Wiodącym producentem przegubów napędowych jest koncern GKN, którego produkty znane są na rynku polskim pod brandami Lobro i Spidan. Pojawiają się na rynku także inni konkurenci, są nimi między innymi producenci przegubów Metelli/Cifam, przegubów GSP, Kamoka.
przegub napędowy Lobro | przegub napędowy Spidan |
przegub napędowy GSP | przegub napędowy Kamoka |
przegub napędowy SKF | przegub napędowy Maxgear |
przegub napędowy Ruville | przegub napędowy Meyle |
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023