Części do samochodów e-autoparts.pl
zwrot Taxfree
ikona koszyka
Koszyk
jest pusty
logowanie
Zaloguj się
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » Cewka zapłonowa, 28538 febi bilstein gmbh + co kg

Cewka zapłonowa 28538 FEBI Bilstein GmbH + Co KG

28538 Cewka zapłonowa FEBI Bilstein GmbH + Co KG
 

    Ocena:
numer części:

28538

Ciężar [kg] 0,385
dla numeru OE 000 158 75 03
nr EAN 4027816285380
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 28538 FEBI Bilstein GmbH + Co KG

Cewka zapłonowa MERCEDES 124 (C124), 124 T-MODEL (S124), 124 (W124), C T-MODEL (S202), C (W202), CLK (A208), CLK (C208), E (A124), E (C124), E T-MODEL (S124), E T-MODEL (S210) 1.8-3.6 03.91-11.06
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      000 150 02 80
MERCEDES-BENZ      000 158 70 03
MERCEDES-BENZ      000 158 71 03
MERCEDES-BENZ      000 158 75 03
MERCEDES-BENZ      A000 150 02 80
MERCEDES-BENZ      A000 158 70 03
MERCEDES-BENZ      A000 158 71 03
MERCEDES-BENZ      A000 158 75 03
VW (VOLKSWAGEN)      00A 905 105
VW (VOLKSWAGEN)      0A 905 105
SSANGYONG      000 158 70 03
SSANGYONG      000 158 75 03
DAEWOO      0001587003
DAEWOO      1587003

Zastosowanie Cewka zapłonowa 28538 FEBI Bilstein GmbH + Co KG w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.