Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » JM5068 janmor

Cewka zapłonowa JM5068 JANMOR

JM5068 Cewka zapłonowa JANMOR
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

JM5068

producent:

JANMOR

Ciężar [kg] 1,008
nr EAN 5902925204950

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa JM5068 JANMOR

CEWKA ZAPŁ JANMOR JM5068 CITROEN: BERLINGO 1.1, 1.4I, JUMPER 2.0- FIAT: ULYSSE 1.8, 2.0
numery OEM:
CITROËN      597048
CITROËN      597060
CITROËN      96074054
CITROËN      96228897
FIAT      9607405480
FIAT      9622889780
PEUGEOT      597048
PEUGEOT      597070

Zastosowanie Cewka zapłonowa JM5068 JANMOR w samochodach:

Opinie Klientów o Cewka zapłonowa JM5068 JANMOR:

2024-02-12
 5/5
Ewidentnie nie pasuje do Daichatsu YRV z silnikiem 1.3 bez turbo

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.