Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Volkswagen MULTIVAN T5 (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.0 BiTDI 4motion (2009.09-2015.08) 180km » 1701820 kraft automotive
wybrany samochód: 
Volkswagen Multivan T5 (7hm, 7hn, 7hf, 7ef, 7em, 7en) 2.0 Bitdi 4motion (2009.09-2015.08) 180km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju 1701820 KRAFT AUTOMOTIVE

16.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

1701820

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Status produktu: Normalny
Numer seryjnyK1701820
Rodzaj filtraWkład filtra
nr EAN5901159242967

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 1701820 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
NISSAN      15208-2W200
NISSAN      15209-00QAC
NISSAN      15209-2W200
NISSAN      15209-MA70A
OPEL      4415218
RENAULT      77 01 057 828

Zastosowanie Filtr oleju 1701820 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 1701820 KRAFT AUTOMOTIVE:

2020-06-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-05-08
 5/5
Oky
2020-07-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-11-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.