Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » F8-5202 optimal

Koło pasowe, wał korbowy F8-5202 OPTIMAL

F8-5202 Koło pasowe, wał korbowy OPTIMAL
optimal F8-5202
Koło pasowe, wał korbowy F8-5202
 

    Ocena:
numer części:

F8-5202

producent:

OPTIMAL

Średnica wewnętrzna [mm] 18,55
średnica zewnętrzna [mm] 188
Wysokość [mm] 57,6
nr EAN 4031185101271

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy F8-5202 OPTIMAL

numery OEM:
AUDI      074105251AC
AUDI      074105251M
AUDI      074105251N
AUDI      074105251R
AUDI      074105251S
AUDI      074105251T
VOLVO      8627933
VOLVO      9163918
VOLVO      9180620
VOLKSWAGEN      074105251AC
VOLKSWAGEN      074105251M
VOLKSWAGEN      074105251N
VOLKSWAGEN      074105251R
VOLKSWAGEN      074105251S
VOLKSWAGEN      074105251T
VAG      074105251AC
VAG      074105251M
VAG      074105251N
VAG      074105251R
VAG      074105251S
VAG      074105251T

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy F8-5202 OPTIMAL w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.