Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 515400 ruville/fag

Koło pasowe, wał korbowy 515400 RUVILLE/FAG

515400 Koło pasowe, wał korbowy RUVILLE/FAG
 

    Ocena:
numer części:

515400

producent:

RUVILLE/FAG

Drgania:z tłumikiem drgań skrętnych
średnica [mm]: 188,00
Szerokość [mm]: 57,00
Ilość żeber: 6
uwzględnić informację serwisową:
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta


opis e-autoparts.pl:

Uwaga! Części Ruville dostępne są w sprzedaży już tylko w pudełkach z logo FAG.
Więcej informacji tutaj: Schaeffler przejmuje Ruville

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 515400 RUVILLE/FAG

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO RUVILLE 515400
numery OEM:
AUDI      074 105 251 AC
AUDI      074 105 251 N
AUDI      074 105 251 R
AUDI      074 105 251 S
AUDI      074 105 251 T
AUDI      074105251AC
AUDI      074105251N
AUDI      074105251R
AUDI      074105251S
AUDI      074105251T
VOLVO      8627 933
VOLVO      8627933
VOLVO      9163 918
VOLVO      9163918
VOLVO      9180 620
VOLVO      9180620
VOLKSWAGEN      074 105 251 AC
VOLKSWAGEN      074 105 251 M
VOLKSWAGEN      074 105 251 N
VOLKSWAGEN      074 105 251 R
VOLKSWAGEN      074 105 251 S
VOLKSWAGEN      074 105 251 T
VOLKSWAGEN      074105251AC
VOLKSWAGEN      074105251M
VOLKSWAGEN      074105251N
VOLKSWAGEN      074105251R
VOLKSWAGEN      074105251S
VOLKSWAGEN      074105251T

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 515400 RUVILLE/FAG w samochodach:

zobacz instrukcję montażu 515400zobacz instrukcję montażu 515400

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.