Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Ford TRANSIT Platforma / podwozie (V_ _) 2.0 (VGL, VSL, VTL) (1977.11-1982.07) 59km » 8173183 sasic
wybrany samochód: 
Ford Transit Platforma / Podwozie (v_ _) 2.0 (vgl, Vsl, Vtl) (1977.11-1982.07) 59km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 8173183 SASIC

8173183 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SASIC
sasic 8173183
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 8173183
8173183
sasic 8173183 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego
32.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

8173183

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Wymiar gwintuM14x1,5
dla numeru OE381750
nr EAN3660872319418

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 8173183 SASIC

Końcówka drążka kierowniczego L/P pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, C15, C15/MINIVAN, C4, C4 I, LNA, VISA, XSARA, XSARA PICASSO, XSARA/HATCHBACK, XSARA/KOMBI, ZX 0.6-Electric 03.70-
numery OEM:
CITROËN      381718
CITROËN      381750
CITROËN      9471000965
PEUGEOT      381710
PEUGEOT      381718
PEUGEOT      381750
TALBOT      381718
TALBOT      381750
TALBOT      7943010217

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 8173183 SASIC w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.