Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 30 21 0001 swag autoteile gmbh

Sprzęgło, wentylator chłodzenia 30 21 0001 SWAG Autoteile GmbH

30 21 0001 Sprzęgło, wentylator chłodzenia SWAG Autoteile GmbH
1,041.00 zł
Kup
 

przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

30 21 0001

Ciężar [kg] 0,7
nr EAN 4044688177988

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 30 21 0001 SWAG Autoteile GmbH

Sprzęgło wentylatora chłodnicy pasuje do: AUDI A4 B5, A4 B6, A4 B7, A6 C5; SKODA SUPERB I; VW PASSAT B5, PASSAT B5.5 1.6-2.3 11.94-06.08
numery OEM:
AUDI      058 121 350
AUDI      06B 121 347
AUDI      58 121 350
AUDI      6B 121 347
SKODA      058 121 350
SKODA      58 121 350
VOLKSWAGEN      058 121 350
VOLKSWAGEN      06B 121 347
VOLKSWAGEN      58 121 350
VOLKSWAGEN      6B 121 347

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 30 21 0001 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Sprzęgło, wentylator chłodzenia 30 21 0001 SWAG Autoteile GmbH:

2020-06-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.