Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 40 92 8108 swag autoteile gmbh

Cewka zapłonowa 40 92 8108 SWAG Autoteile GmbH

40 92 8108 Cewka zapłonowa SWAG Autoteile GmbH
275.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

40 92 8108

Ilość połączeń 6
Ciężar [kg] 1,415
dla numeru OE 12 08 120
nr EAN 4044688281081

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 40 92 8108 SWAG Autoteile GmbH

Cewka zapłonowa pasuje do: ALFA ROMEO 159; FIAT CROMA, STILO; OPEL ASTRA G, ASTRA H, ASTRA H GTC, ASTRA H/KOMBI, CORSA D, INSIGNIA A, MERIVA A, SIGNUM, VECTRA C, VECTRA C GTS 1.6-1.8LPG 03.00-
numery OEM:
ALFA ROMEO      71739725
FIAT      71739725
OPEL      12 08 021
OPEL      12 08 120
SAAB      10 458 316
VAUXHALL      010458316
VAUXHALL      095517924
VAUXHALL      10458316
VAUXHALL      95517924

Zastosowanie Cewka zapłonowa 40 92 8108 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.