Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 50 93 0097 swag autoteile gmbh

Koło pasowe, wał korbowy 50 93 0097 SWAG Autoteile GmbH

50 93 0097 Koło pasowe, wał korbowy SWAG Autoteile GmbH
262.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

50 93 0097

średnica zewnętrzna [mm] 167,2
Materiał Guma / metal
Ilość otworów 3
Ciężar [kg] 2,420
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
dla numeru OE 1 594 853
nr EAN 4044688300973

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 50 93 0097 SWAG Autoteile GmbH

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5) pasuje do: FORD MONDEO III, TRANSIT; JAGUAR X-TYPE I 2.0D/2.2D 08.00-12.09
numery OEM:
FORD      1 124 891
FORD      1 151 394
FORD      1 226 637
FORD      1 226 638
FORD      1 329 203
FORD      1 329 205
FORD      1 349 993
FORD      1 351 731
FORD      1 491 748
FORD      1 594 853
JAGUAR      JDE10108
FORD USA      1S7Q6B319AB
FORD USA      1S7Q6B319AC
FORD USA      1S7Q6B319BA
FORD USA      1S7Q6B319BB
FORD USA      4C1Q6B319C1A
FORD USA      4C1Q6B319C1B
FORD USA      4C1Q6B319DA
FORD USA      4C1Q6B319DB
FORD USA      4C1Q6B319DC

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 50 93 0097 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.