Wysokość [mm] | 47,1 |
Ciężar [kg] | 7,3 |
Typ tarczy hamulcowej | z wentylacją wewnętrzną |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 24 |
Minimalna grubość [mm] | 22 |
Wzór otworów/liczba otworów | 05/05 |
Przetwarzanie | wysoko nawęglany |
Średnica wewnętrzna [mm] | 155 |
średnica zewnętrzna [mm] | 300 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 63,5 |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 108 |
Powierzchnia | pokryty |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 | bez piasty koła |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 | bez łożyska koła |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 | bez sworznia mocującego koła |
Średnica otworu szpilki koła [mm] | 13,8 |
Długość opakowania [cm] | 30,8 |
Szerokość opakowania [cm] | 30,8 |
Wysokość opakowania [cm] | 12,7 |
Dodatkowe informacje o produkcie TARCZA HAM. FORD P. MONDEO 1,8-3,0 00-07 92109605 TEXTAR
FORD | 1321488 | |
FORD | 1376118 | |
FORD | 1388257 | |
FORD | 1465618 | |
FORD | 1506298 | |
FORD | 1565017 | |
FORD | 1681578 | |
FORD | 1S7A1125BA | |
FORD | 1S7J1125CB | |
FORD | 1S7W1125AB | |
FORD | 1S7W1125AC | |
FORD | 1S7W1125B3B | |
FORD | 1S7W1125B3C | |
FORD | 1S7W1125B3D | |
FORD | 1S7W1125C1B | |
FORD | 1S7W1125CA | |
FORD | 1S7W1125CB | |
FORD | 4097477 | |
FORD | 4097478 | |
FORD | 4110587 | |
FORD | 4179398 | |
FORD | 4181042 | |
FORD | 7S711125B1A | |
FORD | 7S711125BA | |
FORD | 7S7J1125BB | |
FORD | 7S7JJ1125BB | |
JAGUAR | C2S35270 | |
JAGUAR | C2S42667 | |
JAGUAR | C2S4566 | |
JAGUAR | C2S49729 | |
JAGUAR | C2S52091 |
Zastosowanie TARCZA HAM. FORD P. MONDEO 1,8-3,0 00-07 92109605 TEXTAR w samochodach:
Opinie Klientów o TARCZA HAM. FORD P. MONDEO 1,8-3,0 00-07 92109605 TEXTAR:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.