
| średnica zewnętrzna [mm] | 258 |
| Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 24 |
| Typ tarczy hamulcowej | wentylowany wewnętrznie |
| Minimalna grubość [mm] | 22 |
| Wysokość [mm] | 48,5 |
| Wzór otworów/Ilość otworów | 05/06 |
| Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 114,3 |
| Średnica otworu centrującego [mm] | 72 |
| Ciężar [kg] | 5,1 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez piasty koła |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez sworznia mocującego koła |
| Długość opakowania [cm] | 30 |
| Szerokość opakowania [cm] | 28,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 11,5 |
| Techniczny numer informacyjny | 98200 0620 0 1 |
| nr EAN | 4019722150784 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa 92062000 TEXTAR
| FORD | 3395510 | |
| FORD | 3958455 | |
| FORD | GA3Y3325X | |
| FORD | GA5Y3325X | |
| MAZDA | F32Z1125A | |
| MAZDA | GA2Y3325X | |
| MAZDA | GA2Y3325XA | |
| MAZDA | GA4Y3325X | |
| MAZDA | GA4Y3325XA | |
| MAZDA | GA4Y3325XC | |
| MAZDA | GA4Y3325XD | |
| MAZDA | GA4Y3325XH | |
| MAZDA | GA4Y3325XJ | |
| MAZDA | GA5Y3325XB | |
| MAZDA | GA5Y3325XC | |
| MAZDA | GA5Y3325XD | |
| MAZDA | GA5Y3325XE | |
| MAZDA | GADY3325XE | |
| MITSUBISHI | GA4Y3325XB | |
| MITSUBISHI | GA4Y3325XE | |
| FORD USA | 3898529 | |
| FORD USA | 4146389 | |
| FORD USA | YS8J2C502AA | |
| HAIMA | GA4Y3325XJL1 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa 92062000 TEXTAR w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa 92062000 TEXTAR:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.