Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Renault FUEGO (136_) 2.1 TD (1982.08-1985.10) 88km » 600 753 topran
wybrany samochód: 
Renault Fuego (136_) 2.1 Td (1982.08-1985.10) 88km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 600 753 TOPRAN

600 753 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego TOPRAN
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

600 753

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz obu stron
Gwint zewn. [mm]M 12 x 1,25
Gwint wewnętrzny [mm]M 14 x 1,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz nakrętką
Długość [mm]146,5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 600 753 TOPRAN

Końcówka drążka kierowniczego L/P pasuje do: MAZDA 2, CX-3 1.5D/1.8D/2.0 08.14-
numery OEM:
MAZDA      D10E 32 280
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 600 753 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 600 753 TOPRAN:

2020-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.