Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Mercedes-benz KLASA B Sports Tourer (W246, W242) B 220 CDI / d (246.203) (2011.11-2018.12) 170km » 821 729 topran
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Klasa B Sports Tourer (w246, W242) B 220 Cdi / D (246.203) (2011.11-2018.12) 170km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 821 729 TOPRAN

821 729 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ TOPRAN
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

t+

numer części:

821 729

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
parzyste numery artykułów821 730
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz nakrętką
Wersja śruby/nakrętkiNakrętka koronowa i zawleczka
Gwint zewn. [mm]M 10 x 1,25
Gwint wewnętrzny [mm]M 16 x 1,5
Długość [mm]188,5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 821 729 TOPRAN

Końcówka drążka kierowniczego P pasuje do: HYUNDAI I20 I, IX20; KIA SOUL I, VENGA 1.1D-1.6LPG 08.08-
numery OEM:
HYUNDAI      56820 2K050
KIA      56820 2K050
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 821 729 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 821 729 TOPRAN:

2020-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.