Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » SP-952 alco

Filtr oleju SP-952 ALCO

SP-952 Filtr oleju ALCO
29.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (9 ocen)
numer części:

SP-952

producent:

ALCO

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 96,0
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 93,5
Wymiar gwintu M20x1,5
nr EAN 5294512101453

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju SP-952 ALCO

FILTR OLEJU VOLVO 1,9D/RENAULT
numery OEM:
CHRYSLER      T0730077
RENAULT      7700073302
RENAULT      7700676302
RENAULT      7700730077

Zastosowanie Filtr oleju SP-952 ALCO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju SP-952 ALCO:

2019-11-07
 5/5
dobry i tani filtr
2019-11-05
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl
2020-04-04
 5/5
Zakup alco MD-355 odbył się bez problemów, polecam sklep
2019-10-23
 5/5
ok
2021-05-16
 5/5
Filtruje :) nie cieknie, chyba dobry
2022-05-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-02-09
 5/5
OK
2021-09-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-09-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.