Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » PH4553A fram

Filtr oleju PH4553A FRAM

PH4553A Filtr oleju FRAM
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

PH4553A

producent:

FRAM

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
średnica zewnętrzna [mm] 95
Wymiar gwintu M22x1,5
Wysokość [mm] 95
nr EAN 5022650203698

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju PH4553A FRAM

numery OEM:
FORD      1059924
FORD      1136568
FORD      1148703
FORD      1207066
FORD      1231233
FORD      1322152
FORD      1641187
FORD      2M5Q6714AB
FORD      2M5Q6714AC
FORD      2U7J6714AA
FORD      4M5Q6714BA
FORD      5022955
FORD      6119196
FORD      6184942
FORD      6203126
FORD      6915969
FORD      844F6714A1A
FORD      844F6714AA
FORD      844F6714AB
FORD      844F6714AC
FORD      844F6714AIB
FORD      914F6714A
FORD      914F6714AA
FORD      934F6714AA
FORD      EFL903
FORD      XS4Q6714AB
MAZDA      1E1014302
MAZDA      1E1014302A
MAZDA      1E1014302B
MAZDA      1E1014302C
PEUGEOT      1109H4
ROVER      LBU7502
AC      X154
AC      X4097E

Zastosowanie Filtr oleju PH4553A FRAM w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju PH4553A FRAM:

2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz
2021-09-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.