Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » PH9733 fram

Filtr oleju PH9733 FRAM

PH9733 Filtr oleju FRAM
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

PH9733

producent:

FRAM

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
średnica zewnętrzna [mm] 76
Wymiar gwintu 3/4"-16
Wysokość [mm] 101
nr EAN 5022650268741

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju PH9733 FRAM

numery OEM:
CHRYSLER      L116
FIAT      0060507080
FIAT      1903790
FIAT      4135559
FIAT      4434791
FIAT      4449040
FIAT      46805828
FIAT      5889210
FIAT      5889213
FIAT      60536129
FIAT      60744108
FIAT      7075753
FIAT      71736162
FIAT      9129
FORD      500580
FORD      5007386
PEUGEOT      1109W6
PEUGEOT      1109W7
VAG      0003897991
VAG      0003936569
VAG      0003936870
VAG      0003938626
VAG      0004449040
VAG      0005940898
AC      X4006E

Zastosowanie Filtr oleju PH9733 FRAM w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju PH9733 FRAM:

2021-09-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.