Rodzaj filtra | Filtr przykręcany |
średnica zewnętrzna [mm] | 75 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 71 |
Wymiar gwintu | 3/4-16 UNF |
Wysokość [mm] | 97 |
nr EAN | 4030776001266 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju H14W13 HENGST
166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III
TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL
10, KORAL, YUGO TEMPO
2901
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
116440603000, 60507080, 60574554, 60810474
4212109, 4228326, 4339509, 4356500, 4363484, 4371581, 4382101, 4394463, 43944630, 4434790, 4434792, 4434859, 4434895, 4449040, 46805830, 46805831, 5939831, 5951865, 6001073236, 60810474, 60810709, 7075753, 71736160, 71736164, 71736166, 71736170, 71754231, 71771369, 7581562, 7689285, 7773854, 81261657
46624209
ALFA ROMEO | 116.44.06.03000 | |
ALFA ROMEO | 60507080 | |
ALFA ROMEO | 60574554 | |
ALFA ROMEO | 60810474 | |
CITROËN | 1109.W6 | |
FIAT | 4212109 | |
FIAT | 4228326 | |
FIAT | 4339509 | |
FIAT | 4356500 | |
FIAT | 4363484 | |
FIAT | 4371581 | |
FIAT | 4382101 | |
FIAT | 4394463 | |
FIAT | 43944630 | |
FIAT | 4434790 | |
FIAT | 4434792 | |
FIAT | 4434859 | |
FIAT | 4434895 | |
FIAT | 4449040 | |
FIAT | 46805830 | |
FIAT | 46805831 | |
FIAT | 5939831 | |
FIAT | 5951865 | |
FIAT | 6001073236 | |
FIAT | 60810474 | |
FIAT | 60810709 | |
FIAT | 7075753 | |
FIAT | 71736160 | |
FIAT | 71736164 | |
FIAT | 71736166 | |
FIAT | 71736170 | |
FIAT | 71754231 | |
FIAT | 71771369 | |
FIAT | 7581562 | |
FIAT | 7689285 | |
FIAT | 7773854 | |
FIAT | 81261657 | |
FORD | 5 010 963 | |
FORD | 5 012 555 | |
FORD | 5 019 918 | |
NISSAN | 15208-60400 | |
PEUGEOT | 1109.W7 | |
RENAULT | 77 01 415 064 | |
ZASTAVA | 466 24209 | |
VAG | 000 393 8626 | |
VAG | 000 444 9040 | |
VAG | SE 700 030 288 A | |
MASERATI | 452040901 |
Zastosowanie Filtr oleju H14W13 HENGST w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju H14W13 HENGST:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.