Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 571968J jurid

Klocki hamulcowe - komplet 571968J JURID

571968J Klocki hamulcowe - komplet JURID
jurid 571968J
 

    Ocena:
numery handlowe:

23063, 571968

numer części:

571968J

producent:

JURID

Jakość 287
Grubość [mm] 18,4
Oznaczenie kontrolne R90 Homologated
Długość [mm] 178
Ciężar [kg] 1,814
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 4
Wysokość 1 [mm] 62
Wysokość 2 [mm] 63
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez dodatków
System hamulcowy ATE
Rodzaj połączenia Pudełko
Długość 1 [mm] 160
Numer WVA 23063
Długość opakowania [cm] 20,6
Szerokość opakowania [cm] 12,2
Wysokość opakowania [cm] 7,8
nr EAN 3306435051578

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 571968J JURID

KLOCKI HAM JURID 571968J OPEL ASTRA 1.2-1.8 98 18MM
numery OEM:
OPEL      1605000
OPEL      1605034
OPEL      1605070
OPEL      1605091
OPEL      1605121
OPEL      1605959
OPEL      90 544 025
OPEL      90544025
OPEL      9195607
OPEL      93171035
OPEL      93184519
OPEL      93188726
VAUXHALL      1605034
VAUXHALL      90544025
VAUXHALL      9195144
VAUXHALL      9195607
VAUXHALL      93171035
VAUXHALL      93175456
VAUXHALL      93184519
VAUXHALL      93188726
CHEVROLET      90544025
CHEVROLET      9195144
CHEVROLET      93171035

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 571968J JURID w samochodach:

Klocki hamulcowe

Klocki hamulcowe stanowią jeden z dwóch elementów układu tarczowego. Odpowiadają za zwalnianie i zatrzymywanie pojazdu poprzez dociśnięcie ich powierzchni do powierzchni tarczy hamulcowej. Powstające wówczas tarcie oraz opór materiałów powodują wyhamowanie prędkości obrotowej kół, aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Za dociskanie klocków odpowiada specjalny mechanizm hydrauliczny uruchamiany przez naciśnięcie pedału hamulca.

Budowa i charakterystyka klocków hamulcowych

W typowym hamulcu tarczowym klocki hamulcowe są zamontowane na stałe w nieruchomym zacisku. Nie są jednak całkiem pozbawione możliwości zmiany pozycji, gdyż mogą się przemieszczać w jednej płaszczyźnie – w kierunku tarczy i z powrotem. Po wciśnięciu pedału hamulca następuje uruchomienie pompy hydraulicznej, która tłoczy płyn hamulcowy do tłoczka. Dociska on klocki do tarczy powodując hamowanie pojazdu.

Nietrudno sobie wyobrazić, jakim obciążeniom muszą sprostać klocki hamulcowe, aby zatrzymać rozpędzony samochód. Z tego powodu charakteryzują się one wielowarstwową budową oraz są wykonywane z wytrzymałych materiałów. Podstawę klocka stanowi płytka nośna, na której znajduje się specjalna warstwa tłumiąca drgania. Jest ona również odpowiedzialna za ochronę zacisków przed nagrzaniem podczas hamowania. Warstwę zewnętrzną tworzy materiał cierny. Jego skład jest indywidualnie opracowywany przez producenta, decyduje o jakości oraz cenie klocków.

Oferta klocków hamulcowych w naszym sklepie internetowym

Klocki hamulcowe są częściami samochodowymi, które ulegają intensywnemu zużywaniu się podczas eksploatacji. Dlatego producenci samochodów zalecają ich wymianę – dwukrotnie częściej niż tarcz, czyli co 30-45 tys. km. Częstotliwość wymiany jest uzależniona od stylu jazdy i rodzaju przemierzanych tras. W ofercie mamy różne modele klocków przeznaczone do wielu marek samochodów, a produkowane przez sprawdzone i cenione na rynku firmy. A asortymencie mamy klocki hamulcowe firm Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE oraz kilku innych.