Wysokość [mm] | 142 | |
Wymiar gwintu | UNF 3/4''-16 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 96 | |
Rodzaj zaworu | Zawór ograniczający ciśnienie | |
Rodzaj filtra | Filtr przykręcany | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z zaworem zwrotnym | |
nr EAN | 5908242652085 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, KAMOKA F100101 KAMOKA
TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50
TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
5000044499
00012574927, 1257492, 12574927
028115561E, 068115561A, 068115561B, 068115561C, 68115561, 681155613
1498028, 5011838, C7NN6714B
FORD | 1498028 | |
FORD | 5011838 | |
FORD | C 7 NN 6714 B | |
GMC | 7984460 | |
GMC | 93156363 | |
OPEL | 93156363 | |
RENAULT | 5000044499 | |
SEAT | 028115561E | |
SEAT | 068 115 561 A | |
SEAT | 068115561B | |
SEAT | 068115561C | |
SEAT | 68115561 | |
SEAT | 681155613 | |
SKODA | 028115561E | |
SKODA | 068 115 561 A | |
SKODA | 068115561B | |
SKODA | 068115561C | |
SKODA | 681155613 | |
VAUXHALL | 7984229 | |
VOLVO | 0001257492-7 | |
VOLVO | 1257492 | |
VOLVO | 12574927 | |
VAG | 028115561E | |
VAG | 028115561G | |
VAG | 068 115 561 A | |
VAG | 068 115 561 B | |
VAG | 068 115 561 C | |
VAG | 068115561B | |
VAG | 068115561C | |
VAG | 68115561 | |
VAG | 681155613 | |
AC | PF 2 | |
AC | PF960 | |
AC | X 100 | |
AC | X 4124 E | |
LAMBORGHINI | 2.4419.150.1 |
Zastosowanie Filtr oleju, KAMOKA F100101 KAMOKA w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju, KAMOKA F100101 KAMOKA:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.