Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » OZ 3D knecht

Filtr oleju OZ 3D KNECHT

OZ 3D Filtr oleju KNECHT
knecht OZ 3D
Filtr oleju OZ 3D

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (153 ocen)
numery handlowe:

76542690

numer części:

OZ 3D

producent:

KNECHT

Rodzaj filtra Wirówka
Wysokość [mm] 122
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 13
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 10
nr EAN 4009026304266

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OZ 3D KNECHT

FILTR OLEJU KNECHT/MAHLE TRUCK OZ 3D RVI
numery OEM:
IVECO      5001021174
RENAULT      5010437143

Zastosowanie Filtr oleju OZ 3D KNECHT w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju OZ 3D KNECHT:

Piotr, Radzymin
2020-02-11
 5/5
Filtr OC 264 knecht założyłem już do swojego samochodu, sprawuje się znakomicie
Krzysztof, Poznań
2023-02-19
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Kamil, Bratkowice
2021-04-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mateusz, Ruciane-Nida
2025-07-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Przemysław, Poznań
2021-05-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Piotr, Walce
2019-11-30
 5/5
Sklep dobrze zorganizowany, baaardzo szeroki wachlarz części
PIOTR, WARSZAWA
2023-03-16
 5/5
Pasuje Toyota corolla E10
Krzysztof, WARSZAWA
2020-06-29
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Piotr, Białystok
2022-05-20
 5/5
dobra jakość
Tomasz, Warszawa
2024-01-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Adam, warszawa
2020-06-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Paweł, Sulechów
2022-07-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Paweł, Szczecin
2024-03-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Janusz, Warszawa
2021-01-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Marek, Szczecin
2023-08-01
 5/5
Ok
Mateusz, Ruciane-Nida
2024-04-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Piotr, Białystok
2024-03-20
 5/5
zamontowany i działa bez zarzutu
JACEK, SŁUPSK
2020-09-28
 5/5
zgodny z opisem
Waldemar, Konikowo
2023-08-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Dariusz, Koronowo
2021-12-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Adam, Wilcza
2021-07-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Przemysław, Poznań
2021-05-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
astex, Zielonka
2024-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mateusz, Ruciane-Nida
2022-11-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Rafał, Szczecin
2022-01-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Waldemar, Józefosław
2021-12-06
 5/5
Najlepszy....
Dawid, Jarocin
2025-06-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Kamil, Siennica
2023-05-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Janusz, Gdańsk
2022-05-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Szymon, Włocławek
2024-09-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.