Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 5034779 nk

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5034779 NK

5034779 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny NK
nk 5034779
45.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

5034779

producent:

NK

Rozmiar gwintu 1 M16x1,5
Długość [mm] 287,5
nr EAN 5703858788247

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5034779 NK

DRą»EK KIER. VW Q7 06- /TOUAREG 03- LE/PR

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5034779 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

PORSCHE

911, 911 targa, CAYENNE, CARRERA GT, BOXSTER, CAYMAN, PANAMERA

Numery OE Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5034779 producenta NK

VOLKSWAGEN

7L0422803C, 7L0422804C, 7L0422821

AUDI

7L0422803C, 7L0422804C

PORSCHE

7L0422803C, 7L0422804C

numery OEM:
AUDI      7L0 422 803 C
AUDI      7L0 422 804 C
PORSCHE      7L0 422 803 C
PORSCHE      7L0 422 804 C
VOLKSWAGEN      7L0 422 803 C
VOLKSWAGEN      7L0 422 804 C
VOLKSWAGEN      7L0 422 821

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5034779 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.