Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G2-1000 optimal

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1000 OPTIMAL

G2-1000 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny OPTIMAL
optimal G2-1000

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

G0-677, G0-678

numer części:

G2-1000

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy wewnątrz
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Wymagana ilość 2
Długość całkowita [mm] 307
Gwint zewn. 1 [mm] M16 x 1,50 RHT M
Gwint zewn. 2 [mm] M16 x 1,50 RHT M
nr EAN 4031185130905

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1000 OPTIMAL

numery OEM:
AUDI      7L0422803B
AUDI      7L0422803C
AUDI      7L0422803D
AUDI      7L0422804B
AUDI      7L0422804C
AUDI      7L0422804D
PORSCHE      95534703120
PORSCHE      95534703121
PORSCHE      95534703122
PORSCHE      95534703220
PORSCHE      95534703221
PORSCHE      95534703222
VOLKSWAGEN      2H0419803
VOLKSWAGEN      2H0419804
VOLKSWAGEN      7L0422803B
VOLKSWAGEN      7L0422803C
VOLKSWAGEN      7L0422803D
VOLKSWAGEN      7L0422804B
VOLKSWAGEN      7L0422804C
VOLKSWAGEN      7L0422804D

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1000 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.