Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna QCP3476 QUINTON
AUDI | 045 121 011F | |
AUDI | 045 121 011H | |
FORD | 1 250 684 | |
FORD | 1 307 485 | |
FORD | 1250684 | |
FORD | 1250685 | |
FORD | 1307485 | |
FORD | 1459215 | |
FORD | 1459216 | |
FORD | 1673517 | |
FORD | 3M21-8501-AA | |
FORD | 6M21-8501-AA | |
FORD | ME6M21-8501-A1A | |
FORD | RM3M21-8501-AA | |
FORD | RM6M21-8501-AA | |
SEAT | 045 121 011F | |
SEAT | 045 121 011H | |
SKODA | 045 121 011F | |
SKODA | 045 121 011H | |
VOLKSWAGEN | 045 121 011F | |
VOLKSWAGEN | 045 121 011H | |
VAG | 045 121 011F | |
VAG | 045 121 011FX | |
VAG | 045 121 011H | |
VAG | 045 121 011HX |
Zastosowanie Pompa wodna QCP3476 QUINTON w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.