Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » QR5324S quinton

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Premium Kit+ QR5324S QUINTON

QR5324S Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Premium Kit+ QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

QR5324S

producent:

QUINTON

Gwint wewnętrzny [mm]:M16x1,5
Rodzaj gwintu:z bieżnikiem prawostronnym
Wymiar stożka [mm]:13,5
Długość [mm]:99
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z materiałem mocującym

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Premium Kit+ QR5324S QUINTON

numery OEM:
SEAT      1K0 423 811A
SEAT      1K0 423 811E
SKODA      1K0 423 811A
SKODA      1K0 423 811E
VOLKSWAGEN      1K0 423 811A
VOLKSWAGEN      1K0 423 811C
VOLKSWAGEN      1K0 423 811E
VOLKSWAGEN      1K0 423 811G
AUDI      1K0 423 811A
AUDI      1K0 423 811E

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Premium Kit+ QR5324S QUINTON w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.