Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 110 173 topran

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 110 173 TOPRAN

110 173 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ TOPRAN
36.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

t+

numer części:

110 173

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
parzyste numery artykułów 110 174
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
Gwint zewn. [mm] M 12 x 1,5
Gwint wewnętrzny [mm] M 16 x 1,5
Długość [mm] 95

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 110 173 TOPRAN

Końcówka drążka kierowniczego L pasuje do: AUDI A3, Q2, Q3; CUPRA ATECA; SEAT ALHAMBRA, ALTEA, ALTEA XL, ATECA, LEON, LEON SPORTSTOURER, LEON ST, TARRACO, TOLEDO III 1.0-Electric 02.03-
numery OEM:
AUDI      1K0 423 811A
AUDI      1K0 423 811C
AUDI      1K0 423 811E
AUDI      1K0 423 811G
AUDI      1K0 423 811J
AUDI      1K0 423 811K
SEAT      1K0 423 811A
SEAT      1K0 423 811C
SEAT      1K0 423 811E
SEAT      1K0 423 811G
SEAT      1K0 423 811J
SEAT      1K0 423 811K
SKODA      1K0 423 811A
SKODA      1K0 423 811C
SKODA      1K0 423 811E
SKODA      1K0 423 811G
SKODA      1K0 423 811J
SKODA      1K0 423 811K
VOLKSWAGEN      1K0 423 811A
VOLKSWAGEN      1K0 423 811C
VOLKSWAGEN      1K0 423 811E
VOLKSWAGEN      1K0 423 811G
VOLKSWAGEN      1K0 423 811J
VOLKSWAGEN      1K0 423 811K

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 110 173 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 110 173 TOPRAN:

2020-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.