Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-1231 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1231 OPTIMAL

G1-1231 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-1231
50.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

022190200617, 022390200617

numer części:

G1-1231

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 95
Wymagana ilość 1
Wymiar stożka [mm] 13,3
Gwint wewnętrzny [mm] M16 x 1,50 RHT F
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,50 RHT M
parzyste numery artykułów G1-1232
nr EAN 4031185182096

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1231 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-1231 LEWA AUDI A3 03>,VW GOLF V 03>, CADDY 04>,SEAT ALTEA 03>

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1231 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1231 producenta OPTIMAL

VOLKSWAGEN

1K0423811A, 1K0423811B, 1K0423811C, 1K0423811D, 1K0423811E, 1K0423811F, 1K0423811G, 1K0423811H, 1K0423811J, 1K0423811K, 3C0423811B, 3C0423811C

SEAT

1K0423811A, 1K0423811B, 1K0423811C, 1K0423811D, 1K0423811E, 1K0423811F, 1K0423811G, 1K0423811H, 1K0423811J, 1K0423811K, 3C0423811B, 3C0423811C

SKODA

1K0423811A, 1K0423811B, 1K0423811C, 1K0423811D, 1K0423811E, 1K0423811F, 1K0423811G, 1K0423811H, 1K0423811J, 1K0423811K, 3C0423811B, 3C0423811C

AUDI

1K0423811A, 1K0423811B, 1K0423811C, 1K0423811D, 1K0423811E, 1K0423811F, 1K0423811G, 1K0423811H, 1K0423811J, 1K0423811K, 3C0423811B, 3C0423811C

numery OEM:
AUDI      1K0423811A
AUDI      1K0423811B
AUDI      1K0423811C
AUDI      1K0423811D
AUDI      1K0423811E
AUDI      1K0423811F
AUDI      1K0423811G
AUDI      1K0423811H
AUDI      1K0423811J
AUDI      1K0423811K
AUDI      3C0423811B
AUDI      3C0423811C
SEAT      1K0423811A
SEAT      1K0423811B
SEAT      1K0423811C
SEAT      1K0423811D
SEAT      1K0423811E
SEAT      1K0423811F
SEAT      1K0423811G
SEAT      1K0423811H
SEAT      1K0423811J
SEAT      1K0423811K
SEAT      3C0423811B
SEAT      3C0423811C
SKODA      1K0423811A
SKODA      1K0423811B
SKODA      1K0423811C
SKODA      1K0423811D
SKODA      1K0423811E
SKODA      1K0423811F
SKODA      1K0423811G
SKODA      1K0423811H
SKODA      1K0423811J
SKODA      1K0423811K
SKODA      3C0423811B
SKODA      3C0423811C
VOLKSWAGEN      1K0423811A
VOLKSWAGEN      1K0423811B
VOLKSWAGEN      1K0423811C
VOLKSWAGEN      1K0423811D
VOLKSWAGEN      1K0423811E
VOLKSWAGEN      1K0423811F
VOLKSWAGEN      1K0423811G
VOLKSWAGEN      1K0423811H
VOLKSWAGEN      1K0423811J
VOLKSWAGEN      1K0423811K
VOLKSWAGEN      3C0423811B
VOLKSWAGEN      3C0423811C
SVW      1KD423811

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1231 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.