Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » TX 14 87D mahle

Termostat układu chłodzenia TX 14 87D MAHLE

TX 14 87D Termostat układu chłodzenia MAHLE
mahle TX 14 87D
Termostat układu chłodzenia TX 14 87D
42.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numery handlowe:

1.180.87.302, 70807737, 70809108

numer części:

TX 14 87D

producent:

MAHLE

Temperatura otwarcia [°c] 87
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
nr EAN 4250192932719

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia TX 14 87D MAHLE

Termostat cieczy chłodzącej (87°C) pasuje do: AUDI A3, A4 B5, A6 C4, A6 C5, CABRIOLET B3, TT; LAND ROVER RANGE ROVER III, RANGE ROVER SPORT I; MITSUBISHI OUTLANDER II; NISSAN MICRA II 1.0-3.6D 02.90-
numery OEM:
AUDI      050121113C
AUDI      06B121113A
MITSUBISHI      MN980137
SEAT      050121113C
SEAT      06B121113A
SKODA      050121113C
SKODA      06B121113A
VOLKSWAGEN      050121113C
VOLKSWAGEN      06B121113A
VAG      050 121 113 C
VAG      06B 121 113 A

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia TX 14 87D MAHLE w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia TX 14 87D MAHLE:

2021-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-02-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-04-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-26
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.