Ograniczenia producenta | TRW | |
Długość [mm] | 95,0 | |
Wysokość [mm] | 52,1 | |
Grubość [mm] | 17,0 | |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | ze stykiem zużycia | |
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] | 1 | |
Długość złącza ostrzegawczego [mm] | 240 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego | |
Oznaczenie kontrolne | E1 90R 01024/118 | |
nr EAN | 3322936408208 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet, COTEC GDB820 TRW
3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7
1154442, 1154443, 1155998, 1155999, 1156898, 1156899, 1157747, 1157748, 1158316, 1160522, 1161057, 1161347, 1161349, 1162481, 34111154442, 34111154443, 34111155998, 34111155999, 34111156898, 34111156899, 34111157747, 34111157748, 34111158316, 34111160522, 34111161057, 34111161347, 34111161349, 34111162481, 34119058982, 34119058989, 9058982, 9058989
BMW | 1 154 442 | |
BMW | 1 154 443 | |
BMW | 1 155 998 | |
BMW | 1 155 999 | |
BMW | 1 156 898 | |
BMW | 1 156 899 | |
BMW | 1 157 747 | |
BMW | 1 157 748 | |
BMW | 1 158 316 | |
BMW | 1 160 522 | |
BMW | 1 161 057 | |
BMW | 1 161 347 | |
BMW | 1 161 349 | |
BMW | 1 162 481 | |
BMW | 34 11 1 154 442 | |
BMW | 34 11 1 154 443 | |
BMW | 34 11 1 155 998 | |
BMW | 34 11 1 155 999 | |
BMW | 34 11 1 156 898 | |
BMW | 34 11 1 156 899 | |
BMW | 34 11 1 157 747 | |
BMW | 34 11 1 157 748 | |
BMW | 34 11 1 158 316 | |
BMW | 34 11 1 160 522 | |
BMW | 34 11 1 161 057 | |
BMW | 34 11 1 161 347 | |
BMW | 34 11 1 161 349 | |
BMW | 34 11 1 162 481 | |
BMW | 34 11 9 058 982 | |
BMW | 34 11 9 058 989 | |
BMW | 9 058 982 | |
BMW | 9 058 989 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet, COTEC GDB820 TRW w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet, COTEC GDB820 TRW:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.