Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ wydechowy » tłumik Mercedes-benz 123 coupe (C123) 300 C Turbo-D (123.153) (1981.09-1985.07) 125km » 14008 walker
wybrany samochód: 
Mercedes-benz 123 Coupe (c123) 300 C Turbo-d (123.153) (1981.09-1985.07) 125km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tłumik 14008 WALKER

14008 Tłumik WALKER
walker 14008
Tłumik 14008
14008
walker 14008 Tłumik
Tłumik 14008 walker
Tłumik 14008 walker
Tłumik 14008 walker
Tłumik 14008 walker

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numer części:

14008

producent:

WALKER

Status produktu: Normalny
Długość [mm]1820
Ciężar [kg]14,270
Litera rozpoznawcza66
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez części do montażu
Gwarancja3 lata gwarancji
napełniony
nr EAN3277490140081

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tłumik 14008 WALKER

Tłumik układu wydechowego tył (Dedykowany, dł.: 1820mm) pasuje do: BMW 3 (E30) 2.5 09.86-11.93
numery OEM:
BMW      18101719238

Zastosowanie Tłumik 14008 WALKER w samochodach:

Opinie Klientów o Tłumik 14008 WALKER:

Robert, Legnica
2022-10-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tomasz, zgierz
2021-02-01
 5/5
Jakość świetna
Tomasz, zgierz
2021-02-01
 5/5
Jakość świetna
Adam, Wilcza
2020-05-26
 5/5
Wahałem się przed zakupem 22693 producenta to ale wszystko jest w porządku

Tłumik wydechowy


Tłumik to w zasadzie grupa kilku pokrewnych elementów wchodzących w skład układu wydechowego pojazdu. Jego głównym celem jest prawidłowe (zgodne z obowiązującymi normami) przetwarzanie spalin wydobywających się z silnika oraz redukowanie generowanego przy tym hałasu.

Producenci stosują różne rozwiązania. Liczba tłumików dobierana jest tak, aby zapewnić optymalną równowagę pomiędzy efektywnością pracy a kosztami produkcji i późniejszej eksploatacji.

Zwykle w układzie wydechowym stosuje się dwa albo trzy tłumiki wylotowe. Zazwyczaj są to tłumik przedni, środkowy i końcowy. Prócz tego w układzie występują: kolektor wylotowy, katalizator, rura wydechowa końcowa i inne.

Główną bolączką tych elementów jest zużycie wskutek postępującej korozji. Tłumik umiejscowiony jest pod podwoziem na zewnątrz pojazdu, w związku z tym, narażony jest na bardzo niekorzystne czynniki, takie jak stałe zawilgocenie, brud, sól (w warunkach zimowych) itp. Nie bez znaczenia są też uszkodzenia mechaniczne powstałe w kontakcie z podłożem.