Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z podkładką wytłumiającą | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z instrukcją montażu | |
Materiał | Low-Metallic | |
Oznaczenie kontrolne | ECE-R90 | |
Numer WVA | 20961 | |
Grubość [mm] | 14,3 | |
Szerokość [mm] | 87,1 | |
Wysokość [mm] | 52,8 | |
System hamulcowy | Lucas-Girling | |
nr EAN | 3165142276717 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 0 986 466 683 BOSCH
AUDI | 191 698 451 | |
AUDI | 191 698 451 A | |
AUDI | 191 698 451 B | |
AUDI | 191 698 451 C | |
AUDI | 191 698 451 D | |
AUDI | 1E0 698 451 A | |
AUDI | 1H0 698 451 B | |
AUDI | 1H0 698 451 C | |
AUDI | 1H0 698 451 E | |
AUDI | 1J0 698 451 C | |
AUDI | 8E0 698 451 E | |
LANCIA | 9944395 | |
NISSAN | 44060 85V25 | |
NISSAN | 44060 V4810 | |
NISSAN | 44060 V4811 | |
NISSAN | 44060 V4812 | |
NISSAN | 44060 V4813 | |
NISSAN | 44060 Y9090 | |
PEUGEOT | 16 231 807 80 | |
PEUGEOT | 4250 56 | |
RENAULT | 44 06 008 19R | |
RENAULT | 44 06 035 11R | |
RENAULT | 44 06 061 33R | |
RENAULT | 44 06 613 32R | |
RENAULT | 60 25 371 650 | |
RENAULT | 77 01 206 343 | |
RENAULT | 77 01 206 784 | |
RENAULT | 77 01 207 484 | |
RENAULT | 77 01 207 695 | |
RENAULT | 77 01 209 735 | |
RENAULT | 77 01 209 841 | |
SEAT | 191 698 451 | |
SEAT | 191 698 451 A | |
SEAT | 191 698 451 B | |
SEAT | 191 698 451 C | |
SEAT | 191 698 451 D | |
SEAT | 1E0 698 451 A | |
SEAT | 1H0 698 451 B | |
SEAT | 1H0 698 451 C | |
SEAT | 1H0 698 451 E | |
SEAT | 1J0 698 451 C | |
SEAT | 8E0 698 451 E | |
SKODA | 191 698 451 | |
SKODA | 191 698 451 A | |
SKODA | 191 698 451 B | |
SKODA | 191 698 451 C | |
SKODA | 191 698 451 D | |
SKODA | 1E0 698 451 A | |
SKODA | 1H0 698 451 B | |
SKODA | 1H0 698 451 C | |
SKODA | 1H0 698 451 E | |
SKODA | 1J0 698 451 C | |
SKODA | 8E0 698 451 E | |
VOLKSWAGEN | 161 698 451 D | |
VOLKSWAGEN | 191 615 415 A | |
VOLKSWAGEN | 191 698 451 | |
VOLKSWAGEN | 191 698 451 A | |
VOLKSWAGEN | 191 698 451 B | |
VOLKSWAGEN | 191 698 451 C | |
VOLKSWAGEN | 191 698 451 D | |
VOLKSWAGEN | 1E0 698 451 A | |
VOLKSWAGEN | 1H0 690 451 | |
VOLKSWAGEN | 1H0 690 451 A | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 451 B | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 451 C | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 451 E | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 451 F | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 451 H | |
VOLKSWAGEN | 1J0 698 451 C | |
VOLKSWAGEN | 8E0 698 451 E | |
VOLKSWAGEN | JZW 698 451 B | |
DACIA | 44 06 035 11R | |
DACIA | 44 06 613 32R | |
DACIA | 77 01 206 343 | |
DACIA | 77 01 206 784 | |
DACIA | 77 01 207 484 | |
DACIA | 77 01 207 695 | |
DACIA | 77 01 209 735 | |
DACIA | 77 01 209 841 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 0 986 466 683 BOSCH w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 0 986 466 683 BOSCH:
Klocki hamulcowe stanowią jeden z dwóch elementów układu tarczowego. Odpowiadają za zwalnianie i zatrzymywanie pojazdu poprzez dociśnięcie ich powierzchni do powierzchni tarczy hamulcowej. Powstające wówczas tarcie oraz opór materiałów powodują wyhamowanie prędkości obrotowej kół, aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Za dociskanie klocków odpowiada specjalny mechanizm hydrauliczny uruchamiany przez naciśnięcie pedału hamulca.
W typowym hamulcu tarczowym klocki hamulcowe są zamontowane na stałe w nieruchomym zacisku. Nie są jednak całkiem pozbawione możliwości zmiany pozycji, gdyż mogą się przemieszczać w jednej płaszczyźnie – w kierunku tarczy i z powrotem. Po wciśnięciu pedału hamulca następuje uruchomienie pompy hydraulicznej, która tłoczy płyn hamulcowy do tłoczka. Dociska on klocki do tarczy powodując hamowanie pojazdu.
Nietrudno sobie wyobrazić, jakim obciążeniom muszą sprostać klocki hamulcowe, aby zatrzymać rozpędzony samochód. Z tego powodu charakteryzują się one wielowarstwową budową oraz są wykonywane z wytrzymałych materiałów. Podstawę klocka stanowi płytka nośna, na której znajduje się specjalna warstwa tłumiąca drgania. Jest ona również odpowiedzialna za ochronę zacisków przed nagrzaniem podczas hamowania. Warstwę zewnętrzną tworzy materiał cierny. Jego skład jest indywidualnie opracowywany przez producenta, decyduje o jakości oraz cenie klocków.
Klocki hamulcowe są częściami samochodowymi, które ulegają intensywnemu zużywaniu się podczas eksploatacji. Dlatego producenci samochodów zalecają ich wymianę – dwukrotnie częściej niż tarcz, czyli co 30-45 tys. km. Częstotliwość wymiany jest uzależniona od stylu jazdy i rodzaju przemierzanych tras. W ofercie mamy różne modele klocków przeznaczone do wielu marek samochodów, a produkowane przez sprawdzone i cenione na rynku firmy. A asortymencie mamy klocki hamulcowe firm Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE oraz kilku innych.
Bosch jest jednym z największych producentów samochodowych części zamiennych na świecie. We współczesnym samochodzie trudno jest znaleźć podzespoły, których producntem lub współproducentem jest Bosch. Począwszy od systemów elektrycznych i elektronicznych, przez wycieraczki, po układ hamulcowy.
Części Bosch sprawdzają się w samochodach każdego typu i są chętnie stosowane przez mechaników samochodowych, co świadczy o ich niezawodności.
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023
Smarowanie układu hamulcowego
07-02-2023
Kody wyposażenia w grupie VW
21-09-2022
Rodzaje wycieraczek Valeo
17-02-2022
Jak dobrać żarówki ksenonowe?
30-11-2021
Kody regionów Subaru
23-12-2020
Schaeffler przejmuje Ruville
15-12-2020
Kompresor klimatyzacji, rodzaje i zasada działania.
17-09-2020