Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-ECO118 ashika

Filtr oleju 10-ECO118 ASHIKA

10-ECO118 Filtr oleju ASHIKA
13.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

10-ECO118

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Wkład filtra
Długość [mm] 63
średnica zewnętrzna [mm] 63
Średnica wewnętrzna [mm] 31
nr EAN 8033001754933

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-ECO118 ASHIKA

numery OEM:
SEAT      03D115466A
SEAT      03D198819
SEAT      03D198819A
SEAT      03D198819C
SEAT      3D115466A
SEAT      3D198819
SEAT      3D198819A
SKODA      03D115466A
SKODA      03D198819
SKODA      03D198819A
SKODA      3D115466A
SKODA      3D198819
SKODA      3D198819A
VOLKSWAGEN      03D 115 466 A
VOLKSWAGEN      03D 198 819
VOLKSWAGEN      03D 198 819 A
VOLKSWAGEN      3D115466A
VOLKSWAGEN      3D198819
VOLKSWAGEN      3D198819A

Zastosowanie Filtr oleju 10-ECO118 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-ECO118 ASHIKA:

2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.