Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » silnik Audi A4 B7 Avant (8ED) » sterowanie silnikiem Audi A4 B7 Avant (8ED) » koło pasowe Audi A4 B7 Avant (8ED)

koło pasowe do AUDI A4 B7 Avant (8ED)

wybierz typ samochodu AUDI A4 B7 Avant (8ED):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ø koła pasowego [mm] 143,2
Wysokość 1 [mm] 20,1
Wysokość 2 [mm] 41,6
Ciężar [kg] 1,5
nr EAN 8021787040029
Grubość [mm] 34,5
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 143,0
Ciężar [kg] 1,39
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
dla numeru OE 04L 105 243
nr EAN 4027816268703
średnica zewnętrzna [mm] 140,00
Szerokość [mm] 41,50
Liczba rowków 6
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
nr EAN 4005108824059
Grubość [mm] 34,5
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 143,0
Ciężar [kg] 1,39
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
dla numeru OE 04L 105 243
nr EAN 5901619543382
Szerokość [mm] 34,5
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 143,0
Ciężar [kg] 1,47
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 5901619543276
Masa [g] 1597
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 139,67
Ilość żeber 5
Średnica wewnętrzna [mm] 30
Szerokość 1 [mm] 18,54
nr EAN 8033989015989
Średnica [mm] 138,4
Ilość żeber 6
nr EAN 7316574322411
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koło pasowe do napędu paska wieloklinowego


koło pasowe wału korbowegoKoło pasowe osadzone jest na wale korbowym silnika spalinowego. Koło pasowe służy do przekazywania ruchu obrotowego z wału korbowego na pasek wieloklinowy, który napędza pozostałe podzespoły silnika niezbędne do utrzymania jego pracy. Są to zazwyczaj alternator, pompa wspomagania układu kierowniczego lub sprężarka klimatyzacji.

Powierzchnia koła pasowego nie jest gładka, a przypomina powierzchnią strukturę paska wielorowkowego.  Ilość rowków na kole pasowym oraz na pasku wieloklinowym musi być zgodna. Koło pasowe nie stanowi jednolitego elementu a składa się z dwóch części wulkanizowanych gumą. Zadaniem gumy łączącej oba elementy koła pasowego jest tłumienie drgań powstających na wale korbowym silnika. Dzięki temu elementy które są napędzane paskiem wieloklinowym nie ulegają przedwczesnemu zużyciu.

Należy regularnie sprawdzać stan koła pasowego gdy rozwulkanizowane nie połączenia gumowego może doprowadzić do gwałtownej utraty napędu alternatora lub innych napędzanych podzespołów.