Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Renault 19 II Chamade (L53_) 1.9 dT (L53T) (1992.04-1995.12) 90km » 544 0083 10 ina
wybrany samochód: 
Renault 19 Ii Chamade (l53_) 1.9 Dt (l53t) (1992.04-1995.12) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 544 0083 10 INA

544 0083 10 Koło pasowe, wał korbowy INA
97.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (8 ocen)
numer części:

544 0083 10

producent:

INA

Status produktu: Normalny
średnica zewnętrzna [mm]140,00
Szerokość [mm]41,50
Liczba rowków6
Drganiaz tłumikiem drgań skrętnych
nr EAN4005108824059

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Informacje serwisowe
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 544 0083 10 INA

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: AUDI A3, A4 ALLROAD B8, A4 ALLROAD B9, A4 B6, A4 B7, A4 B8, A4 B9, A5, A6 C5, A6 C6, A6 C7, Q2, Q3, Q5, TT, CUPRA FORMENTOR 1.6D-2.5D 03.95-
numery OEM:
AUDI      038 105 243 E
AUDI      038105243E
AUDI      03G 105 243
AUDI      03G 105 243 C
AUDI      03G105243
AUDI      03G105243C
AUDI      04L 105 243
AUDI      04L105243
FORD      1315782
FORD      3M21-6B320-AA
FORD      3M216B320AA
MITSUBISHI      MN980049
MITSUBISHI      MN980453
SEAT      038 105 243 E
SEAT      038105243E
SEAT      03G 105 243
SEAT      03G 105 243 C
SEAT      03G105243
SEAT      03G105243C
SEAT      04L 105 243
SEAT      04L105243
SKODA      038 105 243 E
SKODA      038105243E
SKODA      03G 105 243
SKODA      03G 105 243 C
SKODA      03G105243
SKODA      03G105243C
SKODA      04L 105 243
SKODA      04L105243
VOLKSWAGEN      038 105 243 E
VOLKSWAGEN      038105243E
VOLKSWAGEN      03G 105 243
VOLKSWAGEN      03G 105 243 C
VOLKSWAGEN      03G105243
VOLKSWAGEN      03G105243C
VOLKSWAGEN      04L 105 243
VOLKSWAGEN      04L105243

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 544 0083 10 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 544 0083 10 INA:

Łukasz, Mieielc
2024-03-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jakub, Warszawa
2021-03-19
 3/5
Pomimo zapewnieniu w rozmowie telefonicznej, że produkt jest dostępny, okazało się, że nie jest. Wybrałem zamiennik. - odpowiedź sklepu: To nie był zamiennik tylo INA nie produkuje sama tej części a pakuje część poddostawcy
Patryk, Gliwice
2022-06-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mirosław, Chorzów
2024-12-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krystian, Oborniki Śląskie
2022-09-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krystian, Oborniki Śląskie
2022-09-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mariusz, Warszawa
2025-06-24
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Artur, Stopnica
2023-11-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
zobacz instrukcję montażu 544 0083 10zobacz instrukcję montażu 544 0083 10

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.