Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 30-0141 maxgear

Koło pasowe, wał korbowy 30-0141 MAXGEAR

30-0141 Koło pasowe, wał korbowy MAXGEAR
82.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

03G105243B/MG

numer części:

30-0141

producent:

MAXGEAR

Szerokość [mm] 34,5
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 143,0
Ciężar [kg] 1,47
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 5901619543276

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 30-0141 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO VW 1,9TDI/2,0TDI

Koło pasowe, wał korbowy 30-0141 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 30-0141 producenta MAXGEAR

VOLKSWAGEN

03G105243, 03G105243S1

FORD

1315782, 1315782S1

AUDI

03G105243, 03G105243S1

SEAT

03G105243, 03G105243S1

numery OEM:
AUDI      03G 105 243
AUDI      03G 105 243 S1
FORD      1 315 782
FORD      1 315 782 S1
SEAT      03G 105 243
SEAT      03G 105 243 S1
VOLKSWAGEN      03G 105 243
VOLKSWAGEN      03G 105 243 S1

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 30-0141 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.