
| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM14X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 13,5 |
| Długość [mm] | 68 |
| nr EAN | 8717109320879 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Długość [mm] | 292 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1.5 RHT |
| Rozmiar gwintu 2 | MM16X1.5 RHT |
| nr EAN | 8717109481082 |

| Długość [mm] | 95 |
| Szerokość [mm] | 44 |
| Wysokość [mm] | 80 |
| nr EAN | 5012759933473 |

| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| Długość przegub osiowy [mm] | 297 |
| nr EAN | 4014870434007 |

| Wymiar stożka [mm] | 13,7 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
| nr EAN | 4014870430900 |

| Długość [mm] | 70,5 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
| Materiał | Stal |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Ciężar [kg] | 0,400 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką koronową |
| nr EAN | 4027816153009 |

| Rodzaj przegubu | Przegub krzyżowy |
| Długość 1 [mm] | 40,00 |
| Średnica 1 [mm] | 16,05 |
| Smarowanie | ze stałym smarowaniem |
| Jakość | Standard |
| Nowa część | |
| nr EAN | 4019064300243 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość całkowita [mm] | 317 |
| Gwint zewn. [mm] | 16x1,5 |
| Gwint zewn. 1 [mm] | 14x1,5 |
| nr EAN | 8033001490619 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Długość całkowita [mm] | 89 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | 14 x 1,5 |
| Długość gwintu [mm] | 42 |
| Wysokość zabudowy | 75 |
| Średnica zabudowy [mm] | 14 |
| Gwint zewn. 1 [mm] | 12 x 1,25 |
| nr EAN | 8033001171006 |

| Długość całkowita [mm] | 325 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16X1,5 |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M16X1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| nr EAN | 8033001968460 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 69 |
| nr EAN | 4047437058972 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 71 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,25 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| nr EAN | 4040074158340 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 294 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| nr EAN | 4040074493021 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Długość [mm] | 309 |
| Średnica 1 [mm] | 15,5 |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 34,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6,5 |
| nr EAN | 4044197486373 |


| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M14x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M12x1,25 |
| Długość [mm] | 75 |
| Ciężar [kg] | 0,39 |
| nr EAN | 8435130306876 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M16x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 300 |
| Ciężar [kg] | 0,634 |
| nr EAN | 8435130310316 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M16x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 293 |
| Ciężar [kg] | 0,543 |
| nr EAN | 8435130390905 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Numer seryjny | S4304607 |
| nr EAN | 5901159055604 |

| Długość [mm] | 72 |
| Wymiar gwintu | M14 x 1,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12 x 1,5 |
| parzyste numery artykułów | VKDY 815506 |
| nr EAN | 7316579452953 |

| Rodzaj przegubu | Przegub krzyżowy |
| Długość 1 [mm] | 40,00 |
| Średnica 1 [mm] | 16,05 |
| Smarowanie | ze stałym smarowaniem |
| Jakość | Standard |
| Nowa część |

| Gwint zewn. [mm] | M 12 x 1,25 |
| Materiał | Stal |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Wymagana ilość | 2 |
| nr EAN | 5900427509672 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025