Średnica [mm] | 20,6 | |
Ilość połączeń | 4 | |
Wymiar gwintu | M10x1 | |
Długość 1 [mm] | 33,5 | |
Długość 2 [mm] | 130 | |
Dostępne MAPP-Code | ||
nr EAN | 4006633303156 |
Średnica tłoka [mm] | 20,64 | |
Ilość połączeń | 4 | |
Materiał | Żeliwo | |
Rozmiar gwintu 1 | M 10 x 1 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez zbiornika płynu hamulcowego | |
nr EAN | 4047024236837 |
System hamulcowy | Bendix | |
otwór Ø [mm] | 22,2 | |
Wymiar gwintu | 10 x 1 (4) | |
Materiał | Żeliwo | |
nr EAN | 8432509608821 |
Wymiar gwintu | 10 x 1 (4) | |
Materiał | Żeliwo | |
otwór Ø [mm] | 20,64 | |
nr EAN | 8432509609170 |
Średnica tłoka cylindra [mm] | 21 | |
System hamulcowy | Bendix | |
nr EAN | 5012759815038 |
Średnica [mm] | 20,6 | |
System hamulcowy | Bendix |
Średnica [mm] | 22,2 | |
System hamulcowy | Bendix |
Wymiar gwintu | 10 x 1 (4) | |
System hamulcowy | Bendix | |
otwór Ø [mm] | 20,64 | |
Układ hamulcowy 1- / 2-obwodowy | 2 | |
Materiał | Żeliwo | |
nr EAN | 8032532021255 |
Materiał | Żeliwo | |
Wymiar gwintu | 10 x 1 (4) | |
otwór Ø [mm] | 22,2 | |
System hamulcowy | Bendix | |
nr EAN | 8032532026656 |
otwór Ø [mm] | 20,64 | |
Wymiar gwintu | 10 x 1 (4) | |
Materiał | Żeliwo | |
nr EAN | 8032532026526 |
Średnica [mm] | 21 | |
System hamulcowy | BENDIX-BOSCH | |
nr EAN | 8430320011172 |
Informacje o częściach samochodowych:pompa hamulcowa
Pompa hamulcowa wytwarza ciśnienie w układzie hydraulicznym hamulców samochodowych i przekazuje je na przedni i tylny obwód hamulcowy w przypadku pomp hamulcowych dwusekcyjnych, lub na jeden z nich w przypadku jednosekcyjnych pomp hamulcowych. Ciśnienie w pompie jest wytwarzane dzięki sile przekazywanej z urządzenia wspomagającego hamowanie, tak zwanego serwa, a te z kolei zasilane jest bezposrednio z pedału hamulca w kabinie kierowcy. Do pompy hamulcowej podłączony jest również zbiorniczek płynu hamulcowego, z którego uzupełniane są wydatki płynu hamulcowego w układzie, wynikające ze stopniowego zużywania się klocków i tarcz hamulcowych.
Historia powstania hydraulicznego układu hamulcowego, którego głównym składnikiem jest pompa hamulcowa sięga zarania motoryzacji. W pierwszych automobilach nie było potrzeby rozwijania skutecznych hamulców, ze względu na stosunkowo niewielkie prędkości osiągane przez nie. Wystarczyły rozwiązania stosowane wcześniej w wozach konnych. Jednak już niedługo potem inżynierowie i konstruktorzy stanęli przez problemem poprawienia skuteczności hamulców. Rozwiązniem było wprowadzenie hamulców hydraulicznych, które co prawda były znane i wykorzystywane wcześniej, jednak przy zastosowaniu w motoryzacji musiały przejść odbowiednią miniaturyzację.
Schemat hydraulicznego układu hamulcowego :
Pompy hamulcowe produkowane były zazwyczaj z żeliwa, obecnie w związku z dążeniem producentów aut do polepszania ich osiągów w zakresie zmniejszania zużycia paliwa, wykonuje się je z aluminium aby zmniejszyc wagę pompy hamulcowej, a tym samym samego samochodu. Pompy żeliwne w lepszych wykonaniach pokrywane są powłoką antykorozyjną, eliminując tym samych ze składu jej materiału szkodliwy dla środowiska chrom 6.
Sklep z częściami samochodowymi e-autoparts.pl posiada jedną z największych ofert pomp hamulcowych w kraju. Zapewniamy pokrycie asortymentu w pompach hamulcowych do niemal wszystkich marek i modeli aut poruszających się po drogach w Polsce. Pompy hamulcowe oferowane przez e-autoparts.pl wyróżnia wysoka precyzja wykonania oraz odporność na awarie.
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023
Smarowanie układu hamulcowego
07-02-2023
Kody wyposażenia w grupie VW
21-09-2022
Rodzaje wycieraczek Valeo
17-02-2022
Jak dobrać żarówki ksenonowe?
30-11-2021
Kody regionów Subaru
23-12-2020
Schaeffler przejmuje Ruville
15-12-2020
Kompresor klimatyzacji, rodzaje i zasada działania.
17-09-2020