Drążek pośredni układu kierowniczego w samochodzie jest ważnym elementem w systemie kierowania. Jest to metalowa lub plastikowa rura, która łączy kolumnę kierownicy z przekładnią kierowniczą. Drążek pośredni jest ważnym elementem systemu kierowania, ponieważ przenosi ruchy kolumny kierownicy do przekładni kierowniczej, która następnie przekazuje ruchy do kół. Drążek pośredni może być wykonany z metalu lub tworzywa sztucznego, w zależności od modelu samochodu. Metalowe drążki są bardziej trwałe i wytrzymałe, ale są też cięższe i droższe. Drążki z tworzywa sztucznego są lżejsze i tańsze, ale są również mniej trwałe.
Drążek pośredni jest zazwyczaj wyposażony w łożyska, które zapewniają płynny ruch i minimalizują tarcie. Łożyska są zazwyczaj wykonane z metalu lub tworzywa sztucznego i są zamontowane na obu końcach drążka. Drążek pośredni wymaga regularnej konserwacji, aby zapewnić płynny i bezpieczny ruch. Należy regularnie sprawdzać stan łożysk i smarować je, jeśli to konieczne. W przypadku uszkodzenia drążka pośredniego należy go wymienić, aby zapobiec uszkodzeniom mechanicznym i zapewnić prawidłowe działanie układu kierowniczego. Drążek pośredni jest ważnym elementem systemu kierowania samochodu, który zapewnia płynny ruch kolumny kierowniczej i przekazywanie ruchów do kół.
Regularna konserwacja i wymiana uszkodzonego drążka pośredniego są niezbędne do zapewnienia bezpiecznej i płynnej jazdy.