Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 9.6380 facet eps

Cewka zapłonowa, OE Equivalent 9.6380 FACET EPS

9.6380 Cewka zapłonowa, OE Equivalent FACET EPS
74.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

EPS 1.970.480, KW 470 480

numer części:

9.6380

producent:

FACET EPS

Opór [Ohm] 0,60
Opór [Ohm] 6500
nr EAN 8012510022658

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa, OE Equivalent 9.6380 FACET EPS

numery OEM:
FORD      1 224 925
FORD      1 314 271
FORD      1 322 402
FORD      1 578 771
FORD      4M5E-12A366-AA
FORD      4M5G-12A366-BA
FORD      4M5G-12A366-BB
FORD      4M5G-12A366-BC
FORD      4M5G-12A366-BD
FORD      5 047 437
MAZDA      LF16-18-100
MAZDA      LF16-18-100A
MAZDA      LF16-18-100B
VOLVO      30711786
VOLVO      31375294
VOLVO      869474
VOLVO      8694741
MERCURY      4M5Z12029B
zamienniki:
V25-70-0005
brak
VEMO
060801007010
brak
MAGNETI MARELLI
DMB899
brak
LUCAS ELECTRICAL

Zastosowanie Cewka zapłonowa, OE Equivalent 9.6380 FACET EPS w samochodach:

Opinie Klientów o Cewka zapłonowa, OE Equivalent 9.6380 FACET EPS:

2020-11-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.