W okresie wakacyjnym obsługa telefoniczna w godzinach 8:00 - 12:00
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » Filtr oleju, J1315015 herth+buss jakoparts

Filtr oleju J1315015 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1315015 Filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J1315015

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 67
średnica zewnętrzna [mm] 76
Gwint wewnętrzny [mm] M20 x 1,5
Kolor czarny
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131003
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131002
nr EAN 4029416014407
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
zastąpiony przez J1313016

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju J1315015 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
brak danych o numerach OEM
zamienniki:
FX0032
brak
Delphi (Lockheed)
0 986 452 354
brak
BOSCH
FX0053
brak
Delphi (Lockheed)
0 986 AF1 000
brak
BOSCH
0 986 AF1 038
brak
BOSCH
10-0045
brak
KAGER
10-0024
brak
KAGER
10-0008
brak
KAGER
0 986 B00 006
brak
BOSCH
LS819
brak
PURFLUX
J1315001
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J1315002
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J1315004
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J1315025
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J1319009
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
10-0237
brak
KAGER
WL7081
brak
QUINTON
PH3950
brak
FRAM

Zastosowanie Filtr oleju J1315015 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.