Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » klimatyzacja » kompresor klimatyzacji » 0900K201 van wezel

Kompresor, klimatyzacja 0900K201 VAN WEZEL

0900K201 Kompresor, klimatyzacja VAN WEZEL
 

    Ocena:
numer części:

0900K201

producent:

VAN WEZEL

Ograniczenia producenta Type Sanden
ID kompresora SD7V16
Ø koła pasowego [mm] 119
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 2
Dolot - Ø [mm] 19,93
Wylot - Ø [mm] 13,53
Ilość oleju [ml] 155
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
Liczba rowków 6
Olej do sprężarki PAG 46
Czynnik chłodniczy R 134a
Strefy klimatyczne dla tropikalnej strefy klimatycznej
Rozstaw śrub mocujących [mm] 104
częściowo napełniony 
nr EAN 5410909287870

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Kompresor, klimatyzacja 0900K201 VAN WEZEL

Kompresor klimatyzacji pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, C5 I, C8, XSARA; FIAT ULYSSE; LANCIA PHEDRA; PEUGEOT 307, 307/KOMBI, 406, 607, 807, PARTNER, PARTNER/MINIVAN 1.6D-2.2D 07.96-
numery OEM:
CITROËN      006453LQ
CITROËN      6453JN
CITROËN      6453LQ
CITROËN      9639109580

Zastosowanie Kompresor, klimatyzacja 0900K201 VAN WEZEL w samochodach:

zobacz instrukcję montażu 0900K201

Kompresor klimatyzacji


Kompresor, będący pewnego rodzaju pompą ssąco-tłoczącą jest najdroższym elementem całego układu klimatyzacji. Ta bardzo precyzyjna, mechaniczna część napędza jej działanie. Ważne jest stałe kontrolowanie stanu oleju w sprężarce i uzupełnianie go do właściwego poziomu. Należycie nasmarowany kompresor będzie działał bez zarzutu.
W obecnych autach występują sprężarki tłokowe o stałym lub zmiennym skoku tłoka.

Najnowszym rozwiązaniem jest wyposażenie kompresora w sprzęgło zrywalne, sterowane przez elektrozawór.
Sprężarka to najbardziej zaawansowany i skomplikowany element układu. Poddawany jest ogromnym obciążeniom, w związku z czym ulega zużyciu i jest podatny na awarie. Najczęściej pojawiającą się awarią jest zatarcie sprężarki spowodowane zbyt małą ilością czynnika chłodzącego lub niewystarczającej ilości oleju.

Niemałe znaczenie ma również obecność w czynniku chłodzącym wody.
Przyczyną awarii może być również obecność zbyt dużej ilości czynnika, przegrzewanie sprężarki, uszkodzenie paska klinowego lub zapchanie zaworu rozprężnego.