Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 13-0020 maxgear

Cewka zapłonowa 13-0020 MAXGEAR

13-0020 Cewka zapłonowa MAXGEAR
maxgear 13-0020
83.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numery handlowe:

MG-8001A

numer części:

13-0020

producent:

MAXGEAR

Ilość otworów wlotowych/wylotowych 4
Ilość biegunów 3
Cewka zapłonowa Rodzaj połączenia DIN
nr EAN 5907558559217

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 13-0020 MAXGEAR

CEWKA ZAPŁONOWA FORD 1,6-2,0 1
numery OEM:
FORD      1008886
FORD      1008887
FORD      1018139
FORD      1018140
FORD      1078349
FORD      12029CA
FORD      1649067
FORD      6181956
FORD      6503277
FORD      6503278
FORD      6503279
FORD      6503280
FORD      6503377
FORD      6860288
FORD      6860289
FORD      88F-12029-A1A
FORD      88SF-12029-A1A
FORD      88SF-12029-A2A
FORD      88SF-12029-AA
FORD      89BF-12024-A1B
FORD      8SF-12029-A1A
FORD      928F-12029-CA
FORD      938F-12024-DA
FORD      96FB-12257-AB
FORD      E8TF-12029-AA
FORD      E8TZ-12029-A
FORD      E9TF-12029-AA
FORD      F1VU-12029-A1A
FORD      F1VU-12029-A2A
FORD      F1VY-12029-A
FORD      F37U-12029-AA
FORD      F37Z-12029-A
FORD      F5LU-12029-AA
FORD      F5LY-12029-A
FORD      F5OU-12029-AA
FORD      F5OY-12029-A
FORD      F5OY-12029-B
FORD      F5RZ-12029-C
MAZDA      1E05-18-100
MAZDA      1E05-18-100A
MAZDA      F37Z-12029-A
MAZDA      FSD7-18-100
MAZDA      ZZM0-18-100

Zastosowanie Cewka zapłonowa 13-0020 MAXGEAR w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.