Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » L16750 monroe

Połączenie, kolumna kierownicza L16750 MONROE

L16750 Połączenie, kolumna kierownicza MONROE
monroe L16750
Połączenie, kolumna kierownicza L16750
L16750
monroe L16750 Połączenie, kolumna kierownicza
Połączenie, kolumna kierownicza L16750 monroe
Połączenie, kolumna kierownicza L16750 monroe
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

L16750

producent:

MONROE

Ciężar [kg] 0,400
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez wspomagania kierowaniem
Rodzaj przegubu Przegub krzyżowy
Długość opakowania [cm] 14,5
Szerokość opakowania [cm] 9,5
Wysokość opakowania [cm] 5
nr EAN 5412096465918

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie, kolumna kierownicza L16750 MONROE

Przegub wału kolumny kierowniczej pasuje do: FORD FIESTA III, FIESTA/MINIVAN, KA 1.0-1.8D 03.89-11.08
numery OEM:
FORD      7257202

Zastosowanie Połączenie, kolumna kierownicza L16750 MONROE w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie, kolumna kierownicza L16750 MONROE:

2020-03-27
 5/5
Mechanik mówił żeby kupić L16141 monroe i tak zrobiłem
2020-03-27
 5/5
Szukałem w internecie długo L16142 i w lepszej cenie nie znalazłem niż e-autoparts.pl

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.