Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Renault 19 II Chamade (L53_) 1.8 (1992.05-1994.09) 91km » 91-00724 rts
wybrany samochód: 
Renault 19 Ii Chamade (l53_) 1.8 (1992.05-1994.09) 91km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-00724 RTS

91-00724 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego RTS
27.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

91-00724

producent:

RTS

Status produktu: Normalny
Gwint zewn. 1 [mm]M14x1,5
Gwint zewn. 2 [mm]M10x1,25
Długość [mm]90
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg]0,3
nr EAN8435130303783

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-00724 RTS

KOŃCÓWKA DR RTS 9100724 RENAULT LAGUNA II
numery OEM:
ALFA ROMEO      60501540
CITROËN      9471000965
CITROËN      9471003465
CITROËN      9471003965
CITROËN      95493208
CITROËN      95590802
PEUGEOT      3817.10
PEUGEOT      3817.18
PEUGEOT      3817.50
PEUGEOT      3817.52
TALBOT      7943010217

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-00724 RTS w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-00724 RTS:

2020-08-18
 5/5
Kupiłem wewnętrzny niestety z lewym gwintem.
2024-07-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-07-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.