Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 62 93 1100 swag autoteile gmbh

Koło pasowe, wał korbowy 62 93 1100 SWAG Autoteile GmbH

62 93 1100 Koło pasowe, wał korbowy SWAG Autoteile GmbH
132.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

62 93 1100

Szerokość [mm] 27,0
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 158,0
Ciężar [kg] 1,55
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 4044688311009

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 62 93 1100 SWAG Autoteile GmbH

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5) pasuje do: DS DS 3; VOLVO C30, S40 II, S60 II, S80 II, V40, V50, V60 I, V70 III; CITROEN BERLINGO, BERLINGO MULTISPACE, BERLINGO/MINIVAN 1.4D-2.0D 09.01-
numery OEM:
CITROËN      0515.T3
CITROËN      515.T3
FIAT      9654961080
FORD      1 690 296
MAZDA      Y662-11-401
OPEL      35 58 000
PEUGEOT      0515.T3
PEUGEOT      515.T3
SUZUKI      12610-69K00
SUZUKI      12610-69K00-000
VAUXHALL      03558000
VAUXHALL      3558000
VOLVO      31330083

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 62 93 1100 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.