Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 107 706 topran

Wentylator, chłodzenie silnika 107 706 TOPRAN

107 706 Wentylator, chłodzenie silnika TOPRAN
topran 107 706
Wentylator, chłodzenie silnika 107 706
107 706
topran 107 706 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 107 706 topran
Wentylator, chłodzenie silnika 107 706 topran
Wentylator, chłodzenie silnika 107 706 topran
Wentylator, chłodzenie silnika 107 706 topran
150.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

107 706

producent:

TOPRAN

Tryb pracy elektryczny
Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Ogrzewanie/chłodzenie zawiera koło wentylatora
Kierunek obrotów przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Moc znamionowa [W] 220/60
średnica zewnętrzna [mm] 290
Ilość biegunów 3
Liczba łopatek wentylatora 9

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 107 706 TOPRAN

Wentylator chłodnicy pasuje do: AUDI A3, TT; SEAT CORDOBA, IBIZA III, IBIZA IV, LEON, TOLEDO II; SKODA FABIA I, FABIA I PRAKTIK, OCTAVIA I, OCTAVIA II; VW BORA, BORA I, GOLF IV 1.0-3.2 09.96-
numery OEM:
AUDI      1C0 959 455C
AUDI      1J0 959 455K
AUDI      1J0 959 455M
AUDI      6Q0 959 455L
SEAT      1C0 959 455C
SEAT      1J0 959 455K
SEAT      1J0 959 455M
SEAT      6Q0 959 455L
SKODA      1C0 959 455C
SKODA      1J0 959 455K
SKODA      1J0 959 455M
SKODA      6Q0 959 455L
VOLKSWAGEN      1C0 959 455C
VOLKSWAGEN      1J0 959 455K
VOLKSWAGEN      1J0 959 455M
VOLKSWAGEN      6Q0 959 455L

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 107 706 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Wentylator, chłodzenie silnika 107 706 TOPRAN:

2019-12-31
 5/5
Sklep dobrze poukładany. Szeroka oferta duży wybór polecam

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.