Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 207 747 topran

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 207 747 TOPRAN

207 747 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ TOPRAN
43.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

t+

numer części:

207 747

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy z prawej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
Gwint zewn. [mm] M 12 x 1,5
Gwint wewnętrzny [mm] M 16 x 1,5
Długość [mm] 120

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 207 747 TOPRAN

Końcówka drążka kierowniczego P pasuje do: CHEVROLET CRUZE, MALIBU, ORLANDO, VOLT; OPEL AMPERA, ASTRA J, INSIGNIA A, INSIGNIA A COUNTRY, ZAFIRA C 1.3D-2.8 07.08-
numery OEM:
OPEL      16 09 026
OPEL      66 06 031
VAUXHALL      13272000
VAUXHALL      13286686
CHEVROLET      13272000
CHEVROLET      13286686

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 207 747 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 207 747 TOPRAN:

2020-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.