Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 111-05-514 ashika

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-05-514 ASHIKA

111-05-514 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego ASHIKA
ashika 111-05-514
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-05-514
111-05-514
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

111-05-514

producent:

ASHIKA

Strona zabudowy zewnętrzny
Długość całkowita [mm] 98
Gwint wewnętrzny [mm] 12 x 1,25
Długość gwintu [mm] 48
Wysokość zabudowy 70
Średnica zabudowy [mm] 13,5
Gwint zewn. 1 [mm] 10 x 1,25
nr EAN 8033001406177

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-05-514 ASHIKA

numery OEM:
MITSUBISHI      4422A028
MITSUBISHI      MB241982
MITSUBISHI      MB527169
MITSUBISHI      MB597605
MITSUBISHI      MB598023
MITSUBISHI      MB912076
MITSUBISHI      MR476457
MITSUBISHI      MR485672
MITSUBISHI      MR535996
PEUGEOT      510185
PROTON      PW510185

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-05-514 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-05-514 ASHIKA:

2019-10-30
 5/5
Ciekawa oferta, przejrzysta wyszukiwarka części polecam

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.