Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 5033014 nk

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5033014 NK

5033014 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego NK
nk 5033014
34.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek
3 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

5033014

producent:

NK

Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Wymiar gwintu 12x1,25
nr EAN 5703858463595

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5033014 NK

KOĐC. DR. KIER. VOLVO S40/V70/ MITSUBISHI/ HYUNDAI LE/PR

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5033014 ma zastosowanie do modeli samochodów

MITSUBISHI

PAJERO III Canvas Top, SPACE WAGON, SPACE STAR, GALLOPER, SANTAMO, PAJERO PININ I, SPACE RUNNER

HYUNDAI

SONATA IV, XG, ACCENT II, TRAJET, ELANTRA III, HIGHWAY, SANTA FÉ I

VOLVO

S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5033014 producenta NK

MITSUBISHI

MB241982, MB527169, MB535996, MB597605, MB598023, MB912076, MR485672, MR535996, MR598023, MR912076

HYUNDAI

5682028000

VOLVO

30870695, 308706951, 30875012

numery OEM:
MITSUBISHI      MB241982
MITSUBISHI      MB527169
MITSUBISHI      MB535996
MITSUBISHI      MB597605
MITSUBISHI      MB598023
MITSUBISHI      MB912076
MITSUBISHI      MR485672
MITSUBISHI      MR535996
MITSUBISHI      MR598023
MITSUBISHI      MR912076
VOLVO      30870695
VOLVO      308706951
VOLVO      30875012
HYUNDAI      56820 28000

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5033014 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.